onsdag 22. februar 2012

Gryterett - lavkarbo ♥

Gryterett med kjøttdeig og salat til, enkelt og greit :)

400 g kjøttdeig
150 g paprika
75 g gulløk
100 g sellerirot
50 g sjampinjong
1 boks hermetiske tomater (400 g)
2 fedd kvitløk
2 dl fløte
1 dl vatn
oregano
paprikapulver
peppermix
cayennepepper
seltinsalt
2-3 ss matyoghurt

Brune kjøttdeig, ha den over i ei gryte. Del paprika, 
løk og sellerirot i mindre bitar, og steik desse i 
passe varmt smør til det er  passe mørt. Hell over i 
gryta sammen med kjøttdeigen. Dele soppen i skiver 
og steike også den i varmt smør. Hell ferdigsteikt 
over i gryta.

Ha oppi gryta dei hermetiske tomatene, kvitløken 
- pressa i kvitløkspressa, fløte og vatn. 
Krydre gryta med oregano, paprikapulver, peppermix,
seltinsalt og cayennepepper. Lat gryteretten putre
5-10 minutter, sånn at smakane setter seg og gryta
tjuknar litt. Rett før servering har du matyoghurten
oppi gryta. Matyoghurt likar ikkje å koke so masse.

Server feks sammen med en salat :)

2 kommentarer:

  1. Gryterett er godt! :D Takk for oppskrift.

    SvarSlett
  2. Hoppa innom Lavkarbo forumet, for å se hva i huleste jeg skulle lage til middag i dag. Sånn halvveis med tid å egentlig skulle ha spist allerede innstilling.Så fant jeg karamellpuddingen din, jeg var solgt!! (Stemplet som favoritter.) Ikke av selve puddingen, men gud du lager mat helt etter mine smaker!!! TAKK =) Etter bare 1 min skjønte jeg at denne bloggen skal være med meg på kjøkkenet!!!:D Nå har jeg laget denne gryteretten å Panacottan i tillegg til en forrett!! :P Da ble det en koselig lørdag alikevell!=)

    SvarSlett