søndag 21. august 2011

Hurtigknekkebrød - lavkarbo ♥

Oppdaga du at du e tom for knekkebrød, 
eller har glømt å bake brød... so fins det råd :)

Ett hurtigknekkebrød :)


Kika litt i ei av bøkene til Sofie Hexeberg, og der var det ei 
sånn oppskrift... Og då måtte eg berre prøve :)

Ta ett egg i ei skål, og ta oppi 80 gram med frø.

Eg tok litt gresskarkjerner, litt linfrø og resten med solsikkekjerner.
Bland sammen og fordel det ut over en middagstallerken.

Inni mikroen ca 2 minutt og ta det so av fatet.
Eg tok det ett lite minutt inni bakerovnen på ca 200 grader 
også for å få det litt sprøtt. Avkjøles på rist...

 .... deles i 4 med pizzarulle...

Det var veldig godt med smør, kvitost og paprika,
mmmmmmmm :)

Edit 22. august: I steden for å steike knekkebrødet
på en middagstallerken, kan en stryke røra utover 
ett bakepapir, i ønska størrelse.
So isteden for å ha det inni bakerovnen ett minutt, 
kan en fint bruke ei bitte lita stund i brødristeren :O)

11 kommentarer:

  1. Supert, ikke sant? Dette har vi jo tid til om morgenen før vi drar på jobb ;)

    SvarSlett
  2. Ja, ditte va kjempebra :) Og det beste va at dei ikkje smakte egg i det heile tatt, berre knekkebrød :)

    SvarSlett
  3. GENIALT! Jeg eeelsker alt som inneholder ordet "hurtig"!! :D Og kombinasjonen egg og frø har jo aldri slått feil før! :D Jeg skal definitivt teste denne! Kommer nok til å ha oppi et lite klyp salt i tillegg. Og tro om man kan putte en sånn "skive" i brødristeren for å få den sprø.....? I will test! :)

    SvarSlett
  4. Prøv i brødristaren og gi meg ett hint. Men vil tru det går fint... då blir det jo endå hurtigare ;))

    SvarSlett
  5. Som du ser Helen, det funka heilt fint i brødristaren :) Dette blir mitt knekkebrød heretter, kan ikkje bli enklare :) Kan til og med lagast i en fei på jobb ;)

    SvarSlett
  6. Mmmm, godt leste dette for en liten stund siden og sitter nå å koser meg med kjempegode knekkebrød :) Superfornøyd her :)
    Takk for tipset og nå har jeg lagret bloggen din, så nå skal jeg lese mere etterhvert når jeg titter inn til deg :)
    Klem Lill

    SvarSlett
  7. Vart nylaga knekkebrød til frokost i dag :)Tusen takk for besøk og kommentarer. eg fortsetter å legge ut nye ting eg prøvar ut, lavkarbo er ett godt kosthold :)

    SvarSlett
  8. For meg som ikke har vekt; Ca hvor mange dl blir 80 gram frø?:)

    SvarSlett
  9. Hege: 1 dl solsikkekjerner: ca 50 gram, og 1 dl linfrø: ca 70 gram. Lykke til :)

    SvarSlett
  10. Tusen takk:))

    SvarSlett