lørdag 14. mai 2011

Lav-karbois med bjørnebær ♥

Har prøvd meg på å lage is i dag, lav-karbois :) 
Og den vart faktisk kjempegod.Skulle berre smake litt no 
i kveld, og fikk faktisk lyst å hente litt til ;))

5 dl kremfløte
2oo gram frosne bær
100 gram Philadelphia naturell
3 store eggeplommer
frøa frå 3 vaniljestenger
ca 6 ss sukrin (smak til)

Pisk fløten stiv, pisk sammen eggeplommer, vaniljestangfrø og 
kremosten. Vend eggeblandinga inni kremen. Du kan velge 
kas bær du vil, eg valgte bjørnebær i dag. Bæra kan moses i 
kjøkkenmaskina. Eller du kan gjere som eg gjorde med 
bjørnebæra i dag, finkutte dei med kniv. Ha ismassa 
i ei frysesikker boks, gjerne ei isboks. Rør av og til under 
innfrysinga.

2 kommentarer:

  1. Mmmmmm.. vet du jeg har vært såååå lat på matfronten i det siste!! Sukk.. Og jeg har tenkt lenge på å lage en is igjen, men ble det? Nope.. Men denne ser veldig fristende ut! Synes det er så morsomt at en av mine følgere også har begynt med lavkarbo.. Jeg var lenge streng, i flere uker, men nå gjør jeg mine små unntak innimellom..

    Takk for oppskriften, for den tar jeg med meg.. :)

    Klem! :)

    SvarSlett
  2. Forresten.. kjenner du til ismaskiner? Så på en i en butikk, en slik tror jeg at jeg skal anskaffe meg iløpet av sommeren.. :))

    SvarSlett